سید امین حسینی

SEO

Digital Marketing

سید امین حسینی

SEO

Digital Marketing

نوشته های بلاگ

متا تگ چیست؟

خرداد 25, 1401 سئو
متا تگ چیست؟

متاتگ

متاتگ ها کدهای Html ای هستند که در درک محتوای وب سایت ها به موتورهای جستجو کمک می کنند. این تگ ها جزو محتوای اصلی محسوب نمی شوند و هدف اصلی از به کار بردن این تگ ها، توصیف بهتر محتوا است. این تگ ها به جای قرار داشتن در قسمت <body> در قسمت <head> قرار دارند.

متاتگ های مهم از دید سئو

متاتگ ها براس سئو بسیار مهم می باشند. هرچند که متاتگ ها تاثیر زیادی در سئو دارند اما همه آن ها برای سئو مهم نیستند و کاربردی در سئو ندارند. با توجه به توضیحات برای سئو قوی و مناسب باید متاتگ های سئو را بشناسیم. این متاتگ ها عبارتند از:

تگ Title

تگ Title مهم ترین تگی است که می توان برای یک صفحه به کار برد. موتورهای جستجو در نتایج جستجو دقیقا همان متنی که داخل این تگ قرار می گیرد را نشان می دهند. کاربران بر اساس محتوای تگ Title انتخاب می کنند که وارد سایتتان شوند یا خیر. با توجه به توضیحات می توان نتیجه گرفت گه تگ Title از لحاظ Seo بسیار با اهمیت است.

*بهتر است عناوینی که انتخاب می کنیم تا در نتیجه جستجو به کاربر نمایش داده شود بیشتر از ۵۵ کاراکتر نشود، تا بصورت کامل در نتایج نمایش داده شود.

تگ Discription

زمانی که کاربر جستجو انجام می دهند علاوه بر عناوین، بخشی دیگر در زیر عنوان ها بصورت توضیح نمایش داده می شود. این توضیحات در تگ Meta Discription قرار دارند. با این وجود می توان گفت تگ Meta Discription از لحاظ سئو دومین تگ مهم می باشد.

*سعی کنید اگر چند صفحه با موضوعات مشابه دارید، عنوان و توضیحاتی که در متادیسکرپشن قرار می گیرد متفاوت باشد.

tag 300x200 - متا تگ چیست؟

تگ Robots

متاتگ Robots حاوی توضیحاتی برای ربات های جستجوگر و خزنده است. این ربات ها اطلاعات وب سایت ها را جمع آوری کرده و بایگانی می کنند. با قرار دادن توضیحاتی از قبیل ایندکس شدن یا نشدن <index/noindex> و … در این تگ، موتورهای جستجو در می یابند که آیا این صفحه را در نتایج نشان دهند یا خیر؟ لینک ها موجود در این صفحه را دنبال کنند یا خیر؟ همچنین بحث فالو یا نوفالو بودن <follow/nofollow> لینک ها نیز در این قسمت جای می گیرد.

*اگر هیچ دستوری برای ربات های خزنده ثبت نکنید، بصورت پیش فرض همه محتوا را در نتایج نشان داده و لینک ها را دنبال خواهد کرد.

تگ های Heading

سر تیترهایی که مطالب را به چند بخش تقسیم می کنند، با تگ Heading مشخص می شوند. این تگ ها از H1 شروع شده و تا H6 ادامه پیدا می کنند. مهم ترین تگ Heading تگ H1 می باشد و اهمیت آن ها به ترتیب کمتر می شود. با این حساب می توان گفت تگ H6 اهمیت چندانی ندارد.

*در هر صفحه بیشتر از یک تگ H1 استفاده نکنید و همچنین، محتوای تگ H1 و عنوان نوشته تقریبا مشابه باشند. بهتر است، تگ H1 اولین تگ هدینگ باشد.

تگ لینک

لینک سازی یکی از اصول مهم سئو می باشد. با کمک تگ لینک می توان بین صفحات مختلف وب سایت (لینک داخلی) و یا وب سایت های دیگر (لینک خارجی) ارتباط ایجاد کرد. تگ های لینک می توانند به دو صورت follow و nofollow مورد استفاده قرار بگیرند.

*لینک های nofollow از نظر سئو ارزش چندانی ندارند.

تگ alt

برای معرفی تصاویر به موتورهای جستجو از تگ alt استفاده می کنیم. موتورهای جستجو به کمک این تگ می توانند تشخیص دهند که تصویر مربوط به چه موضوعی است.

تگ Keywords

تگ Keywords برای توضیح کلمه کلیدی هر صفحه مورد استفاده قرار می گیرد. این تگ باعث می شود که موتورهای جستجو موضوع صفحه را بهتر درک کنند و فرآیند ایندکس کردن سریع تر انجام شود.

*اگر استفاده از این تگ به اندازه صورت گیرد، می تواند تگ مفیدی برای سئو باشد.

 

یک دیدگاه بنویسید